Prvňáčci mají za sebou už tři týdny ve škole. Tři týdny plné nových věcí - povinností i legrace, dodržování pravidel i řádění v tělocvičně, radosti z dobře splněného úkolu i zklamání, když se něco nedaří hned napoprvé. Děti se učí novým povinnostem, poznávají nové kamarády a musím je pochválit, protože jsou moc šikovné, ale trošičku ubreptané. :-)
V českém jazyce nás celý týden provázely barvy a pohádky. A co by to bylo za týden s pohádkou, kdybychom si nezašli do knihovny a pár pohádek si na začátek nepřečetli. Děti si u poslouchání ještě procvičovaly prstíky a vyšívaly obrázky tkaničkami. A co barvičky? Když byl Žlutý den, povedlo se dětem zachránit sluníčko, které ztratilo paprsky, a za odměnu si odnesly žlutou papírovou čepici. A představte si, že hned druhý den přestalo pršet a začalo sluníčko opravdu svítit. Když byl Červený den, děti si vzaly červenou pastelku, která jim pomáhala hledat ve třídě všechno červené. Pátrali jsme i po všem, co červeného známe. Vzpomněli jsme si na červenou Karkulku a hned jsme si ji zahráli. Zapojili jsme naši fantazii, ve třídě tak byla Karkulka s košíčkem, vlk byl zahalený šedou dekou, myslivec měl nejen klobouk, ale i flintu z krepáku. Babička ležela v posteli velkou lupou. Dětem se hraní moc líbilo a některé tak pokračovaly i o přestávce. Za pohádkou jsme se vypravili i v hudební výchově. Vydali jsme se s písničkou do pohádkového světa tonů, zvuků, notiček. Zazpívali jsme si, vytleskávali rytmus, hráli na ozvěnu a i jsme si zatančili. Když byl modrozelený den, hledali jsme ve třídě všechno modré a zelené. Pomohli vodníkům vybarvit správně jejich oblečení. Seznámili jsme se s rybami, které u nás žijí. Děti si i zarybařily – jednou byly rybářem, který chytil starý hrnec, podruhé chytily starou botu, ale všichni nakonec ulovily i zlatou rybku. Když byl pestrobarevný den, hledaly jsme obrázky na řádcích a ve sloupečcích. Dětem pomáhaly dvě pastelky, které si pokládaly na učebnice. Tam kde se dvě pastelky potkaly, našly pestrobarevný obrázek. Děti si zkoušely dávat i hádanky navzájem. Taky jsme si vybarvily každý svůj balón, kterým jsme „doletěli“ nad střechy domu. Na střeše jsme pomohli pokrývači položit nové tašky. Naučili jsme se proto básničku „Ať máš krásné rovné tahy“, která nám pomáhá, jak si máme u psaní sednout, chytit si třemi prsty tužku, naklonit si sešit a pomocí uvolňovacích cviků se připravujeme na psaní.
Při výtvarné výchově jsme si vyzkoušeli všechny barvičky z vodovek a vytvořili krásnou duhu. Potom každý nakreslil na papír sebe jako prvňáčka, vystřihnul a nalepil na duhu. Duhoví prvňáčci jsou opravdu povedení. A až doděláme v pracovních činnostech pestrobarevné dráčky, budou nám krásně zdobit podzimní třídu.
V matematice počítáme do 4, porovnáváme předměty, přidáváme, ubíráme, pomáhají nám barevné žetonky a číslice. Ukazujeme počet na prstech. Hrajeme molekuly, hádáme, co je před, za, nahoře, dole, vpravo, vlevo.
V prvouce jsme si připomněli, jak a kde se má správně přecházet silnice, co znamená jaká barva na semaforu. Poznáme, pojmenujeme i správně vybarvíme několik dopravních značek.
A nesmím zapomenout pohádkový svět angličtiny. Tam se budeme potkávat s rodinkou, u které bydlí nejen kocour Otto, ale i dvě myšky Spike a Ruby. A ty nám budou určitě dělat skvělé průvodce a jistě nás dobře naučí, jak se v jejich anglickém světě domluvit. Už se umíme pozdravit, rozloučit, pozvat někoho dál, když zaťuká. :-)
p. uč. Burešová