Využili jsme jeden z pěkných podzimních dnů a vyrazili jsme ve čtvrtek 10. října s Medvíďátky do přírody. Naučná vycházka vedla do chráněného území Ratajských rybníků. Cílem projektového dne s názvem „Učíme se v přírodě“ bylo využít své získané vědomosti a dovednosti ze školních lavic přímo v „terénu“ a získat nové informace o této přírodní památce. Zábava to pro všechny byla veliká. Při cestě do lesa jsme pozorovali přírodu, povídali si o přírodním společenství u vody (rybníku), určovali stromy a jejich plody. Při tom všem jsme využívali všech našich smyslů (hmatu, sluchu, čichu, zraku). Ani na chuť jsme nezapomněli, když jsme s chutí konzumovali svačinky od svých maminek a tatínků. Zopakovali jsme si znaky podzimu kreslením značek počasí do hlíny. Pojmenovávali jsme houby, které jsme cestou do lesa našli. V lese jsme pak strávili čas didaktickými hrami, které prověřovaly znalosti Medvíďátek. Děti byly rozděleny do tří skupin a plnily zadané úkoly. Pomocí kartiček s čísly, které byly ukryty v lese, jež si nejprve musely samy najít, sestavovaly příklady na sčítání a odčítání v oboru do tří a pomocí přírodnin znázorňovaly jejich výsledky. Při porovnávání čísel společně s počtem přírodnin v daném souboru do deseti Medvíďata využívala znaménka rovnosti a nerovnosti vytvořená z klacíků. Nezapomněli jsme ani na písmena, která jsme se ve škole učili. Každé družstvo si vylosovalo jedno písmeno. Úkolem bylo ho pomocí přírodnin znázornit a najít v lese vše, co na danou hlásku začíná. Výtvory to byly úžasné. Děti byly na ně právem pyšné. S těmito vyrobenými písmeny jsme tvořili slabiky a vymýšleli slova patřící do lesa, která na danou slabiku začínají. Závěrem si dětičky procvičily svoje ruce a fantazii při tvorbě domečků z přírodnin. Poté jsme plni zážitků odcházeli do školy, kde na nás čekal zasloužený oběd. Tento den se nám opravdu vydařil a všem se nám velice líbil. Shodli jsme se na tom, že si takových dnů ve školním roce uděláme více.
p. uč. Staňková