V naší první třídě Medvíďat jsme se celý měsíc věnovali zajímavému tématu – lidskému tělu, zdravé výživě a zdravému životnímu stylu. Nejenže jsme se o těchto důležitých věcech učili v rámci hodin prvouky, ale také jsme se zapojili do několika praktických aktivit, které nám pomohly poznat, jak naše tělo funguje a co potřebuje ke zdravému životu.
Abychom si lépe představili, jak lidské tělo vypadá a funguje, navštívili jsme učebnu přírodopisu, kde jsme si prohlédli modely lidského těla a kostry. Děti měly možnost vidět jednotlivé orgány, dozvědět se, k čemu slouží, a pochopit, jak jsou propojeny. Tato návštěva byla velmi zajímavá a přinesla nám spoustu nových poznatků.
Poté jsme si společně povídali o tom, co je na zdravém životním stylu nejdůležitější, a proč bychom se o své tělo měli starat každý den. Abychom získané poznatky o zdravé stravě využili v praxi, připravili jsme si společně ovocný salát. Ovoce, ze kterého jsme salát vyráběli si Medvíďata nejprve prohlédla, pojmenovala a řekli jsme si, jak se zpracovává. Poté se děti učily bezpečně manipulovat s nožem (za dohledu učitelky a paní asistentky) a nakrájely ovoce do společné mísy, které jsme dochutili bílým jogurtem a pampeliškovým medem. Při přípravě jsme také nezapomněli na děti s potravinovými alergiemi – vyhýbali jsme se surovinám, které by jim mohly způsobit potíže, a salát jsme přizpůsobili jejich potřebám. Na závěr jsme si na našem zdravém výtvoru pochutnali.
V rámci našeho učení o lidském těle a zdravém životním stylu jsme se také zúčastnili projektu Hrdinové FAST, který nás naučil, jak rozpoznat příznaky mrtvice a včas přivolat pomoc. Děti se dozvěděly, jak správně reagovat v případě, že někdo v jejich okolí vykazuje známky tohoto nebezpečného stavu. Naučily se sledovat základní příznaky podle zkratky FAST (Face – pokles ústního koutku, Arm – oslabení jedné ruky, Speech – porucha řeči, Time – čas přivolat záchrannou službu). Tento projekt jim pomohl pochopit, jak důležité je rychlé jednání při zdravotních potížích.
Celý měsíc byl plný zajímavých aktivit, které nám pomohly lépe porozumět lidskému tělu a tomu, jak si udržet zdraví. Děti si nejen odnesly nové poznatky, ale také si je mohly prakticky vyzkoušet, což jim pomůže v jejich každodenním životě.
p. uč. Staňková