Ve třídě II. B to vonělo podzimem a kouzly! Děti se pustily do tvoření svých vlastních podzimních skřítků – a ne ledajakých! Každý skřítek byl jedinečný a vznikl z přírodních materiálů, které jsme si nashromáždili.
Základem pro skřítky byly šišky a oříšky, ze kterých vznikla jejich tělíčka a hlavičky. Ručičky dětem nahradily špejle a o kouzelná křídla se postaraly papírové javorové listy, které si děti samy vyrobily a vybarvily do krásných podzimních tónů – od žluté přes oranžovou až po sytě červenou.
Jakmile byli skřítci hotoví, přišla na řadu ta nejzábavnější část – vymýšlení jmen a kouzelných schopností! Někteří skřítci uměli například uzdravit nemocná zvířátka, jiní mohli rozzářit i ten nejzamračenější podzimní den. V dětské fantazii se rodila kouzla, nad kterými by i podzim tiše žasl.
Nakonec děti svého skřítka představily ostatním – vyprávěly, jak se jmenuje, co umí, kde bydlí a jak dovede lidem a zvířátkům z lesa pomáhat. Všichni naslouchali s nadšením a obdivovali nápaditost svých spolužáků.
Z tvoření se tak stal nejen výtvarný zážitek, ale i prostor pro rozvoj fantazie, spolupráci a radost ze sdílení. A skřítci? Skřítci teď budou „bydlet“ u dětí doma, kde je budou po večerech tiše hlídat – a kdo ví, možná i trochu kouzlit.
p. uč. Staňková