V úterý jsme si s druháčky ve třídě udělali projektový den zaměřený na finanční gramotnost. Navázali jsme tím na besedu, kterou jsme měli v rámci první lekce s paní lektorkou Kaderkovou z České spořitelny. Během našeho projektového dne žáci měli možnost nahlédnout do světa finanční gramotnosti interaktivní a hravou cestou. Ve čtyřech vyučovacích hodinách děti prováděly praktické a zábavné aktivity, které je seznámily s osobními financemi: s příjmy a výdaji, nakupováním, rozpočtem a se spořením. Své získané vědomosti si poté procvičovaly v pracovních listech společně s interaktivní hrou nazvanou „Začátky malého hospodáře“. Cílem projektového dne bylo, aby si druháčci z programu odnesli základní povědomí o principech hospodaření jednotlivce nebo rodiny s penězi. Což se nám podařilo. Žáci se seznámili s koloběhem peněz v domácnosti, pravidly při osobním a rodinném hospodaření s penězi a získali i povědomí o cenách a hodnotách věcí. Během projektu si nacvičovali dovednosti při nakupování a manipulaci s penězi. Na závěr jim byl vysvětlen rozdíl mezi přáním a potřebou, principem individuálního i společného šetření. Jako motivace ke společnému šetření peněz v domácnosti jim poslouží vlastnoručně nakreslený obrázek vyjadřující osobní přání společně stráveného času s rodinou (dovolená u moře, výlet, návštěva ZOO, …). Tento den jsme si užili a věřím, že si děti z celého programu „Abeceda peněz“ odnesly mnoho poznatků potřebných do praktického života.