Základní škola Hlinsko,

19.6.2017

fotky z 1. dne     fotky ze 2. dne   fotky ze 3. dne      fotky ze 4. dne

PO INDIÁNSKÉ STEZCE - Z deníčku školy v přírodě
1. DEN - Tak už nám to začalo. V osm hodin přijel autobus ke škole, všichni se rozloučili s rodiči a mohli jsme vyrazit. Cesta byla v pohodě, jen šesti dětem bylo nevolno a tak se nám hodily pytlíky. :-)
Po příjezdu na Šerlišský mlýn jsme se ubytovali, někdo dokonce vícekrát (změna pokoje, spolubydlících apod.). V pravé poledne jsme si dali výbornou vývarovou polévku a svíčkovou omáčku. Po poledním klidu jsme se vydali na náš první společný výlet na Masarykovu chatu na Šerlichu. Děti šplhaly do kopce rychle, protože měly slíbeno, že si nahoře mohou koupit nanuky. Po občerstvení následovalo seznámení všech účastníků - INDIÁNŮ - školy v přírodě a začalo se soutěžit: boudičky, krabi, lodě a katastrofy apod. Po soutěžích jsme se vrátii na chalupu na večeři - sekanou s bramborovou kaší. Po večeři si zapsaly děti do indiánských deníků, co jsme dělaly a rozlosovaly se do indiánských družstev. Teď už je po večerce a děti už v klidu usínají. Dobrou noc. :-)
2. DEN - Druhý den jsme si zase užili. Po vydatné snídani šly děti na hřiště, rozdělily se do družstev a plnily zadané úkoly - zapamatování si textu a předání slov dalšímu a poté jeho zapsání. Potom jsme šli do lesa, kde měla družstva za úkol postavit indiánské chýše. Děti nám předvedly, že jsou velice zručné a nápadité a chýše se jim opravdu povedly hodně originální. Po obědě (buchtičky se šodó) a poledním klidu si děti vzaly indiánské čelenky a hrály hru Ochraň svého náčelníka. Všichni dostatečně vyběhaní, občas někdo s odřeným kolenem, šli plnit úkoly indiánské zručnosti (střílení z luku, chození po provaze, slepý fotbal apod.) Po náročném a horkém dnu všichni zbaštili výborné špagety a šli napsat pohledy rodičům. Potom se všichni osprchovali a v devět už většina spala. Dobrou noc.
3. DEN - Dnešní den jsme zahájili probuzením Matěje, který slavil svoje 9. narozeniny a všichni jsme mu popřáli písničkou a dostali jsme bonbon. Po snídani jsme si zabalili do batůžků řízky, jablíčka a sušenky a vyrazili jsme na celodenní výlet do Děštné. Cestou jsme viděli vojenské bunkry, spoustu kvetoucích rostlin a taky slepýše. V Deštné si děti v obchodě koupily nanuky a známky na pohledy a v informačním centru dárečky pro sebe a rodiče. Po dlouhém nakupování nám všem přišel k chuti řízek s chlebem a jablíčko. Na cestě zpátky jsme si zahráli hru Černí a bílí. Všechny děti skvěle zvládly celou 8 km cestu, vypily obě lahve s pitím a ve čtyři hodiny padly na svých pokojích k odpolední hodinové siestě. K večeři jsme měli výbornou bramboračku a knedlo-zelo-vepřo. Po večeři se sešli všichni indiáni u táboráku, naučili se společně písničku Červená se, line záře a kdo chtěl, mohl si opéct chleba a namazat si ho vajíčkovou pomazánkou. Potom už byla volná zábava na prostranství u hotelu. A pak hybaj do postelí. Dobrou noc.
4. DEN - Dnešní den probíhal v duchu výcviku dobrých indiánů. Dopoledne si děti v lese vyzkoušely týmovou hru v družstvech - číslovanou a užívaly si venkovní brouzdaliště. Po výborném obědě - vepřové maso na paprice s těstovinami, jsme si odpočinuli na pokojích a připravili se na Spartan race (stezka odvahy). Děti měly za úkol vzít si špinavé tričko, kraťasy a boty. Trasa vedla blátem, řekou, po laně, přes překážky, do kopce se zátěží v ruce apod. Děti si to náramně užily, nejvíc spokojené byly v blátě a vodě. Po proběhnutí všemi stanovišti se všichni běželi vysprchovat a převléct do čistých a teplých věcí.  Po večeři (rizoto) se děti převlékly do kostýmů indiánů a vrhly se do tance na závěrečné diskotéce. Proběhla promenáda masek a výběr 5 nejlepších. Všechny děti byly pochválené za krásné kostýmy. Všichni se pořádně vyřádili a teď už všichni dávno spí. Dobrou noc.
5. DEN - Tak nám to uteklo jako voda a my už se chystáme domů. Museli jsme si zabalit do kufrů a uklidit pokoje. Po vyhlášení vítězných družstev byl v hotelu pro děti uschován poklad, který musely najít. Chvilku jim to dalo zabrat, ale našly ho. Každý si tak odnesl náramek, odznak a sladkost. Po posledním obědě - rajské omáčce - pro nás přijel autobus a jelo se domů. Většina dětí byla po celém týdnu unavená, a tak cestu prospala. Před školou už na děti čekali jejich rodiče a s radostí je vítali.
Užili jsme si nádhernou školu v přírodě plnou skvělých zážitků, výborného jídla a krásného počasí. Příští rok pojedeme zase!    Kristýna Burešová

Právě se děje

8.5.2024

Vítězný drive 2024 - charitativní turnaj

Srdečně zveme všechny na charitativní turnaj na podporu praktických a speciálních tříd ZŠ Ležáků "VÍTĚZNÝ DRIVE 2024" , kter

19.4.2024

Zápis do 1. tříd a přípravných tříd

Ve čtvrtek 18. dubna 2024 proběhl zápis do prvních a přípravných tříd. Všechny příchozí rodiče s dětmi vítali budoucí patro

Zápis - budoucí prvňáčci a děti z přípravek

Děkujeme všem rodičům, kteří se rozhodli přihlásit svoje děti do 1. třídy a do přípravných tříd na naši školu! Věříme,

18.4.2024

ZÁPIS DO 1. TŘÍD PRO ŠKOLNÍ ROK 2024/2025

Ředitel základní školy, jejíž činnost vykonává Základní škola Hlinsko, Ležáků 1449, okres Chrudim vyhlašuje

PRAKTICKÉ INFORMACE K ZÁPISU DO 1. TŘÍDY - ZPŮSOBY VYPLNĚNÍ A PODÁNÍ ŽÁDOSTI

Vážení rodiče, nezadržitelně se blíží termín zápisu dětí do 1. ročníku, proto si Vás již nyní dovolíme sezná

18.4.2024

Kritéria pro zařazení do přípravné třídy a informace o podávání žádosti o zařazení (přijetí) do PT

Vážení rodiče, níže naleznete základní informace k předběžnému počtu zájemců o přípravnou třídu pro školní rok 2

17.4.2024

Přípravná třída - informace pro školní rok 2024/2025

LEŽÁKOVKA nabízí ve školním roce 2024/2025 možnost vzdělávání dětí v přípravné třídě Máte doma p

4.4.2024

DEN OTEVŘENÝCH DVEŘÍ

Vydejte se ve čtvrtek 4. dubna od 15 hodin do 18 hodin na prohlídku naší školy v doprovodu berušek, broučků, motýlků a vyzkoušejte si plnění

19.3.2024

Svátek sv. Patrika

Saint Patrick´s day Zelený svátek, oslava irského patrona, svatého Patrika, všichni společně oslavíme netradičními sportovními so

14.2.2024

Mezinárodní certifikát LanguageCert z anglického jazyka

Jazyková škola Zebra nabízi našim žákům možnost složení mezinarodně uznáváné zkoušky z anglického jazyka. Bliž&scaro